Představujeme vám Maxe Karhana,oficiálního jezdce kart a Formule 4

Max je syn Lukáše Karhana, který založil a provozuje servisní zázemí pro značku Corvette - Lukamotorsport.cz. Je to kluk vyrůstající za volantem s láskou k autům i motokárám už od jeho 3 let!

Přečtěte si Maxův příběh
The Story

Lukáš a Max Karhanovi

Ahoj, jmenuji se Maxmilian Karhan,

je mi 13 let a narodil jsem se do rodiny, kde jsou sportovní auta tématem každý den.

Táta několik let pracoval v závodním týmu Corvette Callaway, kde stavěli a servisovali závodní Corvette. Když jsem se narodil založil svoji firmu Lukamotorsport a jeho snem bylo vybudovat firmu, která bude Corvette servisovat a umožní vytvořit dobré zázemí pro mé závodění. To se mu povedlo, protože už 7 let závodím a na každém závodu mi drží pěsti a je mou velkou oporou. Díky táto!

Mým velkým snem je získat mnoho dalších jezdeckých dovedností, abych ve svých 16 letech mohl zkusit závody ve třídě Formule 4.

Za celou dobu jsem si mohl podat ruku s řadou závodníků a sám se jedním takovým závodníkem chci stát.

Díky Petrovi Hadasčkovi (strejdovi Hadovi) jsem měl ve třech letech možnost otestovat motokáru Comer, kterou mi zapůjčil a tam mne to opravdu chytlo.

Trénování mi umožnil také Zdeněk Tichý (majitel, Kart Centrum Radotín). Tady v tu dobu pracoval můj pravý strejda Šimon Karhan, a tím pádem jsem zde mohl každý víkend prohánět motokáru Comer a bylo to kousek, protože vedle měl tenkrát táta dílnu s parťákem Mirkem Janotou, který mi také dal moc, byl a je můj vzor!

První svezení na velkých tratích jako jsou Sosnová a Cheb mi umožnil Karel Simon, kterému také patří velké díky. To mi bylo šest a já věděl, že se nechci jen tak vozit, ale závodit!

Zkoušel jsem motokáru Birell, a protože se mi líbila, rozhodli jsme se ji koupit od Josefa Kališe – motokárového GURU v České republice, u kterého na jeho technice začínala většina závodníků! Tak jsme pořídili svojí první závodní motokáru Birell / Školní 50!

První závodní sezóna

Jel jsem kategorii Easykart 50, která je určena začínajícím mladým jezdcům motoristického sportu ve věku 5 až 9 let. Všichni tedy jedou se stejnou závodní technikou. Poznával jsem tratě, učil se sportovní řády a celkově si zvykal na kolotoč kolem závodů a táta mi se strejdou Mártym Šlehoferem (mechanik Duck Racing) a strejdou Šimonem dělali mechaniky.

Druhá sezóna a další

Jel jsem kategorii Easykart 60, tady bych chtěl moc poděkovat Ctiradu Hájkovi, který mě hodně podpořil při vstupu do této třídy, která navazuje na předešlou začínající techniku. V Easykart 60 jsem závodil dost dlouho, celkem čtyři sezony, tady došlo k velké změně a už mi nedělal mechanika můj táta, ale jel jsem už se svým mechanikem Lukášem Kvasničkou v zázemí u šéfa týmu Ivana Čermáka, který mi techniku připravoval a připravuje až doposud.

Cesta dál

Na začátku sezóny 2020 jsem přestoupil do třídy Easykart 100, kde jsem hned v první sezóně dojel celkově na 3 místě.

V sezoně 2021 jsem se zúčastnil ve třídě Easykart 100 závodů v Itálii, kde jsem nasbíral mnoho zkušeností, které jsem využil při závodech Czech Kart Open MČR

Po ukončení sezony 2021 jsme začali s týmem ihned řešit co dál. Táta sháněl sponzory, to je nejdůležitější věc k rozhodování, řešili jsme jak se prezentovat a jakým směrem se dát. Prostě všechny naše možnosti.

Díky kamarádovi Ondrovi Hartychovi a jeho tátovi Jirkovi Hartychovi jsem měl možnost otestovat techniku Kart Cross, která byla také jednou z možností, na závody jezdím docela často Ondrovi fandit a moc se mi závody Kártů líbí.

Koncem prosince přišel táta s úžasnou správou, že sehnal partnery pro sezonu 2022, 2023 a 2024!

Bylo rozhodnuto, tátovo i moji dlouholetí partneři, kteří jsou majitelé Firem AG Foods a Biogena. Jiří Jízdný a Jiří Jízdný ml. a podporují mě od prvních krůčků se rozhodli mi pomoci na tyto sezóny.

Úžasnou zprávou byla spolupráce s výrobcem velmi kvalitnícho vozů Praga!

Nemohl jsem s tátou tuto nabídku odmítnout, protože je to cesta k mému snu.

Poděkování patří hlavně lidem, kteří mě odmala podporují a bez nich bych nemohl závodit!

Děkuji také partnerům i kamarádům:

Had, Zdenek Tichý, Josef Kališ, Petr Černý, Šimon Karhan, Martin Šlehofr, Michael Vorba, Michal Šťastný, Ivan Houzák, Jirka Skula, Míra Janota, Ctirad Hájek, Karel Simon, Libor Milota, Filip Ruml, Honza Mareček, Filip Plotek, Standa Šedivec, Petr Novák, Jiří a Jiří Jízdný, Lucka Kopečková, Honza Kopeček, Josef Křenek, Jirka Jupa…a hlavně mojí rodině!

Děkuji partnerům, kteří mě podporovali

LUKAMOTORSPORT, ACL, RUML, TERMIL, EDERA, AG FOODS, BIOGENA, PLOTTRANS, KŘENEK MOTORSPORT, APP RACING, MILLERS OILS, CORVETTE CLUB PRAHA, IK AUTO, MrM STAVEBNÍ.

Velký zlom v sezoně 2024 vstup do šampionátu F4

Své zkušenosti chce zúročit ve startu s formulí F4, která dává v 15letech dobrý potenciál postupu v závodní kariéře. Ve všem mu bude nápomocen velmi zkušený pilot a kouč Jiří Jupa. Několik testů a závodů už společně absolvovali již v sezoně 2023 a cílem nadcházející sezony je krom účasti na všech závodech reprezentovat Českou republiku na motorsport olympiádě národů ve španělské Valencii.

Kart & Formule 4 vybavení na sezónu

Pod vedením zkušeného majitele závodního motokárového týmu Marka Skřivana, který má na této scéně mnoho zkušeností usedne Max Karhan do prověřené techniky syna Majitele týmu Marka Skřivana juniora, se kterou Marek závodil v předchozí sezoně 2022 a letos usedl do jiné třídy. Max pojede tak v sezoně 2023 kategorii OK Senior při závodech WSK. Marek Skřivan junior tak bude Maxovi velkou oporou a bude předávat cenné zkušenosti a posouvat ho v této nabyté kategorii v před, díky svým zkušenostem. Motory specifikace TM budou po celou sezonu servisovat a dodávat jedni z nejlepších motorářů Macháč Motors.

Motory Machač - Engine TM OK Senior 125 cc S3. IPK Praga – Podvozek Praga Dragon Evo 2. Trubkový rám Ø30×2 mm. Štít nárazníky a boční plasty Model 506 Homologace CIK-FIA. Hydraulický brzdový systém Homologace CIK-FIA. Hořčíkové ráfky Ø5 palců. Palivová nádrž 8,5 litrů. Kategorie: KZ / KZ2, OKJ / OK, ROTAX JUNIOR / SENIOR / DD2. Něco málo o závodní technice Maxe:

Kart

Maximální rychlost
140 km/h

Maximální otáčky
16 000

Výkon
32 kW

Rozvor
1045 mm

Formule 4

Maximální rychlost
250 km/h

Maximální otáčky
6 750

Výkon
138 kW

Rozvor
2800 mm

Max Karhan

Zaujal vás příběh Maxe? Stále můžete být naším partnerem a podílet se na Maxovo vývoji. Zanechte nám kontakt.